ארי שביט | נתניהו שוב יפתיע את מדינת תל אביב ארי שביט

נתניהו שוב יפתיע את מדינת תל אביב

מאמרים / כאן ועכשיו / נתניהו שוב יפתיע את מדינת תל אביב

אינני יודע מי ינצח בבחירות 2021 ומי ירכיב את הממשלה הבאה. אל מול בנימין נתניהו נערך הפעם מערך חזק של לגיונות עוינים שמאתגר אותו באופן חסר תקדים. גם אין לדעת כיצד ינהגו חלק מבעלי בריתו בעבר ובהווה שבעתיד עשויים לבחור בדרך חדשה. אבל תחושת הבטן שלי היא שמבחינה אלקטורלית ביבי יפתיע. הוא יקבל הרבה יותר קולות משהסקרים והסוקרים צופים. הסיבה לכך לא תהיה תפקודו (השנוי במחלוקת) כראש הממשלה. הסיבה לכך תהיה שהוא שוב יעמוד בראש המהפכה. הוא יהיה המורד המניף את נס המרי. למעלה ממיליון אזרחיות ואזרחים יצביעו לו כדי להביע זעם ומחאה.

ישראלים רבים יצביעו לנתניהו במחאה נגד המרכז־שמאל, שלא טרח בעשרים השנים האחרונות להגדיר את זהותו, ולא הודה בטעויות העבר שלו, ולא גיבש תפיסת עולם כוללת, ולא הביא בשורה, אלא התמכר באופן מוחלט לאתוס השלילי: נגד הכיבוש, נגד המתנחלים, נגד החרדים ונגד ביבי. הוא התמסר לאנוכיות, לציניות ולקטנוניות של מי שמתיימרים להנהיג אותו בשעה שהם תוקעים סכינים זה בגבו של זה, ולא למד כלום ולא שכח כלום, ולא הצליח להוכיח שיש בו החזון והגדולה והמנהיגות ותוכנית העבודה הנדרשים כדי להוביל אומה.

ישראלים רבים יצביעו לנתניהו במחאה נגד הימין־ימין, שטרם השתחרר מהנטייה המגזרית הטבועה בו ולא אימץ ממלכתיות אמיתית, ולא הצליח להתעלות מעל הקרתנות שהוא שבוי בה ולהוכיח יכולת מנהיגות לאומית, ולא הפנים את העובדה שג'ו ביידן הוא הנשיא החדש של ארה"ב, ולא הבין שהשלום האזורי עם הערבים יחייב גם פשרה כלשהי עם הפלסטינים, ולא הפגין את היכולת הנדירה שיש לנתניהו לשמור על ערכי ליבה שמרניים בשעה שהוא מנווט את הספינה הישראלית במים הגועשים של עולם סוער.

ישראלים רבים יצביעו לנתניהו במחאה נגד מכחישי הקורונה ונגד חמוצי הקורונה. אלה שבמשך שנה ארוכה וקשה השתוללו באולפנים, ואמרו לנו שאסור להטיל סגר כי בסך הכול מדובר בשפעת משודרגת, ואמרו לנו שצריך למהר לצאת מהסגר כי החנויות בקניונים חשובות מחיי קשישים, ואמרו לנו שמערכת הבריאות הורעבה עד מוות ולכן היא לא מתפקדת, ואמרו לנו שאין חיסונים ולא יהיו חיסונים כי החיסונים הם ספין של דיקטטור – ואמרו ואמרו ואמרו, ומעולם לא לקחו אחריות על דברי ההבל, שנבעו ממניעים זרים והיו מנותקים מהמציאות.

ישראלים רבים יצביעו לנתניהו במחאה נגד המחאה. בשעתו הקשה של עם ישראל, כאשר הקורונה השתוללה, המחאה לא חשבה שהכללים החלים על כולם חלים גם עליה. ולא חשבה שברגע של משבר לאומי חמור חובה עליה להפגין איפוק וריסון ואחריות וסולידריות. אלא עמדה על כך שהיא ורק היא יודעת את האמת. היא ורק היא הכוהנת הגדולה של הצדק. ועל כן שמורה לה הזכות המולדת להפיל ממשלה נבחרת בזמן מגפה. שהרי חבריה ותומכיה הם אדוני הארץ. תמיד היו ותמיד יהיו. ועל כן הם יעשו בארץ כאוות נפשם בניגוד לרצונו ובניגוד לדעתו של הרוב.

ישראלים רבים יצביעו לנתניהו במחאה נגד מערכת אכיפת החוק. אשר לא הבינה שאם היא עומדת להדיח ראש ממשלה מכהן עליה לעמוד על קרקע משפטית מוצקה. ועליה לגבש ולנסח כתבי אישום הרמטיים. ולא להפעיל אכיפה בררנית. ולא לנהל חקירה רשלנית. ולא לצאת למסעות דיג. לא להמציא עבירות שלא היו כמותן מעולם בשום דמוקרטיה בעולם. לא להדליף. לא להסית. לא להגיע אל רגע האמת כאשר באמתחתה מסמך קטגורי מחורר, מפוקפק ורעוע שעלול להמיט אסון על הדמוקרטיה הישראלית.

ייתכן מאוד שאני טועה. יכול להיות שהקואליציה התל־אביבית של גדעון סער, יאיר לפיד, רון חולדאי וניצן הורביץ תקבל מאביגדור ליברמן ובני גנץ די תמיכה ותחולל מהפך. ויכול להיות שהתקשורת התל־אביבית תעניק לה רוח גבית חזקה דיה, ומדינת תל־אביב תצליח לסיים סוף־סוף את שלטון נתניהו. אבל כאשר אני יוצא אל מחוץ לתל־אביב ומקשיב לעם ישראל אני שומע שמשהו שוב מבעבע. נהם שקט נשמע. אל תופתעו אם ב־23 במרץ תל־אביב שוב תופתע. תחושת הבטן שלי היא שביבי יפתיע. למעלה ממיליון אזרחים יצביעו לו כדי להביע זעם ומחאה.