ארי שביט | עם הסגולה מתבונן בכנסת ובאולפני הטלוויזיה ולא מאמין ארי שביט

עם הסגולה מתבונן בכנסת ובאולפני הטלוויזיה ולא מאמין

מאמרים / כאן ועכשיו / עם הסגולה מתבונן בכנסת ובאולפני הטלוויזיה ולא מאמין

עד כדי כך התעוורתם? עד כדי כך טמטמתם את עצמכם לדעת? האם גם כעת אינכם רואים את הקרחון?

ישראל הוא עם סגולה. הוא עשה את הבלתי אפשרי במשך כאלפיים שנה, כששרד בגלות נגד כל הסיכויים. הוא עשה את הבלתי אפשרי בראשית המאה ה־20, כשהבין שאירופה הופכת למלכודת מוות והחליט לשוב אל ארץ אבותיו. הוא עשה את הבלתי אפשרי באמצע המאה ה־20, כשעבר בתוך שלוש שנים בלבד משואה לתקומה. הוא עשה את הבלתי אפשרי ב־1948, כשניצח את העולם הערבי ויילד בדמים את מדינת ישראל. הוא עשה את הבלתי אפשרי בשנות החמישים, כשקלט אוכלוסיית עולים, ניצולים ופליטים שהייתה גדולה כפליים מהאוכלוסייה המקומית. הוא עשה את הבלתי אפשרי ב־1967, כשעמד מול איום קיומי מוחשי והשיג ניצחון מזהיר על מדינות ערב בשישה ימים. הוא עשה את הבלתי אפשרי כשקלט את העלייה מחבר העמים, כשגבר על האינתיפאדה השנייה, כשיישב, בנה והפריח את השממה, והזניק את ישראל אל הצמרת העולמית. העם הזה עשה את הבלתי אפשרי כשהקים בית לאומי על מורדות הר געש, וביסס בארץ ישראל מדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה ומשגשגת.

ישראל הוא עם סגולה. גם ב־7 באוקטובר 2023 הוא עשה את הבלתי אפשרי, קם כארי ועמד על נפשו. אל מול זוועה ששום מדינה מערבית לא חוותה כמוה מאז מלחמת העולם השנייה, העם הגיבור הזה לא נשבר, לא נרתע ולא נכנע. אל מול אויב זדוני ודמוני, שאנס, ערף, שרף וחטף, העם הזה לא ידע בהלה. נערים במדים היו לנמרים, אמהות סְפַר היו ללביאות. משפחות התייצבו והתגייסו, והיו לאגרוף קפוץ. שבטים התלכדו והיו לאומה אחת ונחושה. בימים האפלים ביותר שידענו מאז השואה, העם הזה העלה מתוכו אור גדול. ללא הנהגה לאומית ראויה, ללא פיקוד בכיר ראוי, עם מיותם הציל את המדינה גם מהאויב וגם מכל הכשלים של האליטות הישראליות.

אבל כעת עם הסגולה מתבונן בבירתו ירושלים ואינו מאמין למראה העיניים. האם ייתכן שבזמן ש־133 ישראלים עדיין שבויים במחילות הרוע של עזה, חברי הכנסת יוצאים לחופשת פגרה? האם ייתכן שבזמן שבבתי הקברות הצבאיים ניצבות יותר מ־600 מצבות אבן חדשות קורעות לב, מחצית הצעירים הישראלים עדיין לא מתגייסים? האם ייתכן שבזמן שמאות פצועים קשה וקטועי גפיים מתייסרים בבתי החולים ובאגפי השיקום, הממשלה הנבחרת עדיין עוסקת בהבלים? האם ייתכן שבזמן ש־100 אלף ישראלים חסרי בית, עדיין אין תוכנית שיקום לגליל העליון ועדיין אין מנהלת תקומה לצפון?

אבל כעת עם הסגולה גם מתבונן באולפנים, צופה באתרים, קורא את העיתונים – וסופק כפיים. באמת? אתם אמיתיים? לא למדתם דבר מ־7 באוקטובר? כל כך אצה לכם הדרך לחזור ל־6 באוקטובר? ראש הממשלה באמת לא מסוגל לעשות את המעשה ההגון המתבקש, ולקחת על עצמו אחריות? מתנגדיו באמת לא מסוגלים לעשות שום דבר מעורר השראה שאיננו להאשים שוב ושוב את ראש הממשלה? כל מה שמפלגת ביבי למדה במלחמה האיומה הוא שהשמאל והמחאה והמשפטנים והאלופים אשמים? כל מה שמפלגת אנטי־ביבי למדה במלחמה הנוראה הוא שביבי אשם? עד כדי כך התעוורתם? עד כדי כך טמטמתם את עצמכם לדעת? האם גם כעת אינכם רואים את הקרחון שהתנגשנו בו? האם גם כעת אינכם מבינים מול איזו סכנה קיומית אנחנו עומדים?

המצב חמור. בחודשים האחרונים מתחולל בארץ מצעד איוולת בלתי נתפס. אנחנו עדים לטירוף מערכות מוחלט. מה שמתגלה עד כה בישראל 2024 הוא כישלון עמוק של הציונות. הרי עם סגולה תמיד היינו, אבל הציונות הבינה שללא רפובליקה עברית לא יהיה עתיד יהודי. לכן היעד שלה היה להצליח היכן שכשלו בית ראשון ובית שני – ולכונן כאן בית שלישי איתן.

אבל מה שמתרחש כעת בירושלים הוא פירוק שיטתי של המבנה הממלכתי של בית שלישי. מה שהפוליטיקאים שלנו עושים בעת מלחמה ואימה הוא הרס של הרפובליקה העברית. הגיעה השעה להתקומם ולדרוש תיקון. עם הסגולה ראוי למדינה ראויה.